پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات

آزمون آنلاین شیمی 2 - ‌‎ظرفیت گرمایی، گرمای ویژه و مسائل آنها‎ | آزمون شماره 3370

تعداد سوالات:
5 سوال
درجه سختی آزمون:
متوسط
تعداد شرکت کنندگان:
16 نفر
میانگین درصد شرکت کنندگان:
% -6.67
0 از 5 (از مجموع 0 نظر)
29
0
امتیاز دهید:

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

0 از 5 (از مجموع 0 نظر)
29
0

به این مطلب امتیاز دهید!

از امتیاز شما سپاس‌گزاریم!

تعداد سوالات:
5 سوال
درجه سختی آزمون:
متوسط
تعداد شرکت کنندگان:
16 نفر
میانگین درصد شرکت کنندگان:
% -6.67
آزمون آنلاین
1402/09/19

این 5 تا سوال رو از این مبحث جواب بده و خودت رو امتحان کن!

کدام موارد از عبارت‌های زیر درست هستند؟ الف) ظرفیت گرمایی ماده هم‌ارز با گرمای لازم برای افزایش دمای یک گرم آن به اندازة یک کلوین می‌باشد. ب) هنوز در برخی موارد از یکای cal برای بیان مقدار گرما استفاده می‌شود و $1\,cal$ برابر ${4_/}18$ ژول می‌باشد. ج) هر چه دمای ماده بالاتر باشد، میانگین تندی و میانگین انرژی جنبشی ذره‌های سازندة آن بیشتر است. د) جنبش مولکول‌های آب در حالت گاز بیشتر از حالت مایع است و در هر دو حالت فیزیکی، ظرفیت گرمایی ویژۀ آب یکسان است. ﻫ) گرمای ویژة روغن زیتون از گرمای ویژة آب در حالت مایع بیشتر است.

به دو گلولة مسی به ترتیب 900 ژول و 540 ژول گرما داده‌ایم و دمای هر دو گلوله ${20^ \circ }C$ افزایش می‌یابد. در این صورت تفاوت جرم دو گلوله چند گرم بوده است؟ $({c_{{\rm{u\P}}}} = {0_/}45J.{g^{ - 1}}{.^ \circ }{C^{ - 1}})$

به یک قطعه فلزی به جرم 4 کیلوگرم و دمای ${32^ \circ }C$، به میزان 117 کیلوژول گرما داده‌ایم و مشاهده شد که دمای آن به ${97^ \circ }C$ رسیده است. با صرف نظر از اتلاف گرمایی، نوع فلز به کار رفته در این قطعه کدام است؟

کدام گزینه نادرست است؟

چه تعداد از عبارت‌های زیر به درستی بیان شده است؟ الف) ظرفیت گرمایی ویژة تکه‌ای نان با سطح و جرم یکسان، بیشتر از تکه‌ای سیب‌زمینی است. ب) ظرفیت گرمایی ویژة 100 گرم اتانول برحسب \[(J\,.\,{g^{ - 1}}.\,{K^{ - 1}})\] بیشتر از 100 گرم اتانول برحسب \[(J\,.\,{g^{ - 1}}.\,^\circ {C^{ - 1}})\] می‌باشد. پ) در دما و فشار اتاق ظرفیت گرمایی برخلاف ظرفیت گرمایی ویژه وابسته به دو عامل می‌باشد. ت) هر واحد یکای اندازه‌گیری گرما (Q) در سیستم (SI) معادل \[(1\,kg\,.\,{m^{ - 2}}.\,{s^{ - 2}})\] می‌باشد.

1 از 5

دیگر محتواهای شیمی 2 پایه یازدهم

نظرات کاربران

پر بازدیدترین مطالب مرتبط

gift
close
جست و جو
پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات