پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات

شرکت در آزمون آنلاین علوم تجربی نهم - فصل هشتم : فشار | آزمون شماره 2452

1-

مطابق شکل درون ظرفی در فشار هوای آزاد $\left(P_0\right)$، تا ارتفاع 50m از یک مایع معین ریخته‌ایم. در این حالت فشار در کف ظرف 140000Pa است. اگر در همین حالت مقداری دیگر از این مایع معین را درون ظرف ریخته به طوری که سطح آزاد مایع 20cm بالاتر بیاید، فشار در کف ظرف چند پاسکال می‌شود؟(Pa$10^5$=$P_0$)

 

2-

در یک بالابر هیدرولیکی که شامل دو پیستون با سطح مقطع دایره‌ای شکل است، نسبت قطر پیستون بزرگ‌تر به قطر پیستون کوچک‌تر برابر 10 است. یک جسم 100 کیلوگرمی را که روی پیستون بزرگ قرار دارد با چه نیرویی بر پیستون کوچک می‌توان در حال تعادل نگه داشت؟ ($g=10\frac{N}{kg}$ و سطح دو پیستون در یک تراز افقی قرار دارد و از جرم پیستون‌ها صرف‌نظر شود.)

3-

در طراحی کدام‌یک از وسایل زیر به‌طور مشخص از مفهوم فشار استفاده نشده است؟

4-

به جسمی نیرویی افقی به بزرگی 50N وارد می شود و جسم روی سطحی افقی با شتاب $5\frac{m}{{{s}^{2}}}$ شروع به حرکت می کند.اگر مساحت سطح تماس جسم با سطح افقی برابر با $0/2{{m}^{2}}$ باشد،فشار وارد بر سطح از طرف جسم چند پاسکال است؟($g=10\,\frac{N}{kg}$ و از اصطکاک صرف نظر شود.)

5-

مقدار فشاری که از طرف یک تختهسنگ بر سطح زمین وارد میشود، برابر با ۰‏۰‏۵‏ نیوتون بر متر مربع است. چنانچه مساحت کف این تختهسنگ برابر با ۰‏۲‏ متر مربع باشد، جرم این تختهسنگ، چند کیلوگرم است؟

جست و جو
پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات