پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات

شرکت در آزمون آنلاین فیزیک 2 (رشته تجربی) - فصل اول : الکتریسیته ساکن | آزمون شماره 6269

1- مطابق شکل سه بار نقطه‌ای مشابه در سه رأس مثلث قائم‌الزاویه‌ای قرار دارد. در این حالت برآیند نیروهای وارد بر ${q_2}$ با راستای منفی محور xها زاویة $\theta $ می‌سازد. اگر بار ${q_1}$ را دو برابر کنیم، برایند نیروهای وارد بر ${q_2}$ با راستای منفی محور xها $\theta '$ می‌سازد. کدام گزینه درست است؟

2-

مطابق شکل ، در یک میدان الکتریکی یکنواخت پروتونی را از نقطه A رها میکنیم . پروتون با انرژی جنبشی ........... ژول به صفحه سمت ................. برخورد میکند. ( $e=۱/۶\times ۱۰^{-۱۹}c$ و از نیروی وزن صرف نظر کنید )

                                                                                                                  

3-

دو سر خازن تختی که فضای بین صفحات آن خلاء است را به یک باتری با اختلاف پتانسیل ثابت v وصل میکنیم. اگر بدون این که خازن را از باتری جدا کنیم، فضای بین صفحات آن را به وسیلهی مادهای با ثابت دیالکتریک ١⁄۸ پر کرده و مساحت صفحات خازن را نصف کنیم، اندازهی میدان الکتریکی بین دو صفحهی خازن چند برابر میشود؟

4-

خازنی به ظرفیت ۰‏۴‏ میکروفاراد به اختلاف پتانسیل V١ وصل است. اگر اختلاف پتانسیل آن را ۰‏۲‏ درصد افزایش دهیم، انرژی ذخیره شده در آن ۲۲mJ افزایش مییابد. V١ چند ولت است؟

5-

ذرهای به جرم ۴ng و اندازهی بار الکتریکی ۵μC را با تندی v۰ در راستای خطهای میدان الکتریکی یکنواختی از نقطهای با پتانسیل الکتریکی V ولت پرتاب میکنیم. اگر پتانسیل الکتریکی نقطهای که ذره میایستد، برابر با (V ۹۰) ولت باشد، v۰ چند متر بر ثانیه است؟ (از نیروی وزن و اصطکاک صرفنظر شود.)

جست و جو
پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات