شرکت در آزمون آنلاین
علوم تجربی هشتم
-
فصل نهم : الکتریسیته
| آزمون شماره 30379
با کمک جسم (الف) الکتروسکوپی را به روش القا باردار کردهایم، زاویهی دو تیغهی الکتروسکوپ ${20^0}$ میباشد با نزدیک کردن جسم (ب) به کلاهک الکتروسکوپ (در همان فاصله) زاویهی دو تیغه ${40^0}$ میشود و با دور کردن آن، دوباره زاویهی تیغهها ${20^0}$ میشود در این صورت کدام جمله درست نیست؟
کدامیک از گزینههای زیر صحیح است؟
برای اندازهگیری شدت جریان الکتریکی که واحد آن . . . است، از . . . استفاده میشود و باید آنرا بهصورت . . . در مدار قرار دهیم.
در مدارهای شکل زیر، عددهایی که ولتسنج و آمپرسنج نمایش میدهند، در کنار آنها نوشته شده است. در شرایط یکسان، اگر مقاومت $R_2$به اندازه 10 اهم بیشتر از مقاومت $R_1$باشد، عددی که ولتسنج 2 نمایش میدهد، چند ولت است؟
امکان ندارد . . .