شرکت در آزمون آنلاین
علوم تجربی هشتم
-
فصل نهم : الکتریسیته
| آزمون شماره 41584
با کمک جسم (الف) الکتروسکوپی را به روش القا باردار کردهایم، زاویهی دو تیغهی الکتروسکوپ ${20^0}$ میباشد با نزدیک کردن جسم (ب) به کلاهک الکتروسکوپ (در همان فاصله) زاویهی دو تیغه ${40^0}$ میشود و با دور کردن آن، دوباره زاویهی تیغهها ${20^0}$ میشود در این صورت کدام جمله درست نیست؟
کدام نمودار رابطهی بین ولتاژ و مقاومت در مدار را درست نشان میدهد؟
در یک مدار الکتریکی، یک وسیلهی الکتریکی به یک منبع تغذیه (باتری) وصل شده است. این وسیلهی الکتریکی در هر دقیقه 250 ژول انرژی مصرف میکند. اگر بخواهیم در هر دقیقه پنج واحد بار الکتریکی از اجزای این مدار بگذرد، حداقل باید از باتری چند ولتی استفاده کنیم؟
یک میله شیشهای را به پارچه ابریشمی مالش داده و آن را به کلاهک برقنمای بدون باری نزدیک میکنیم و در حالی که میله باردار در کنار کلاهک است با تماس انگشت کلاهک را لمس کرده و بعد از برداشتن انگشت میله باردار را دور میکنیم. در این حالت بهترتیب بار کلاهک و ورقهها چگونه خواهد شد؟
بار الکتریکی هر یک از ذرههای سازندة یک اتم یعنی پروتون، نوترون و الکترون بهترتیب در کدام گزینه از راست به چپ بهصورت صحیح ارائه شده است؟