پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات

شرکت در آزمون آنلاین علوم تجربی نهم - فصل چهارم : حرکت چیست | آزمون شماره 15031

1- شهریارمطابق شکل ، توپی کوچک به جرم 200 گرم راباسرعت اولیه ی زیادبه بالا پرتاب کرد . پس از 4 ثانیه ، توپ دوباره به کف دست او بازگشت . درباره ی این حرکت ، کدام گزینه ، درست بیان شده است ؟ ( ازمقاومت هوا صرف نظر کنید و $\frac{m}{{{s^2}}}$ 10 g$ \cong $ )

2-

فاصله‌ی دو شهرA و B از یکدیگر 108 کیلومتر است. اگر اتومبیلی در مدت 2 ساعت از شهرA به شهر Bرفته و دوباره به شهرA برگردد، تندی متوسط این اتومبیل در این مسیر چند متر بر ثانیه است؟

3-

​​​​​یک قهرمان دو، مسافت$90$ متر را در مدت زمان$9$ ثانیه می‌دود. این دونده با شنیدن سوت آغاز مسابقه ابتدا به مدت$3$ ثانیه شتاب می‌گیرد تا از حال سکون به تندی بیشینه خود برسد، سپس باقی مسیر را با همان تندی بیشینه می‌دود. اگر او در$3$ ثانیه اول حرکت خود$18$ متر دویده باشد، اندازه شتاب متوسط وی در این$3$ ثانیه، چند متر بر مجذور ثانیه است؟ (مسیر حرکت خط راست است.)

4-

یک خودرو با تندی ثابت ۸‏۰‏۱‏ کیلومتر بر ساعت در مسیری مستقیم در حال حرکت است. در مدت زمان ۵‏ دقیقه این خودرو چند متر جابهجا میشود؟

5-

قایقی مسیر مستقیم رودخانهای را در جهت حرکت آب رودخانه میپیماید. در این حالت مسافت پیموده شده و مقدار جابهجایی قایق چه نسبتی با یکدیگر دارند؟

جست و جو
پایه تحصیلی
رشته تحصیلی
درس
سرفصل
نوع فایل
نوع سوالات